エドワード・アンド・ナンシー・キーンホルツ Edward & Nancy KIENHOLZ

The Rainbow Dancer
1982 mixed media 175 x 66 x 48 cm

キーンホルツは、エドワード・キーンホルツとナンシー・レディン・キーンホルツを指します。1973年に二人が結婚して以来、エドワード・キーンホルツは作品の制作者は二人であるとして、作品の署名も連名で行っています。様々な物体を寄せ集めて、猥雑な中にも優れた詩的感覚が伝わる作品を制作します。人間の骸骨や四肢、または動物の骨や剥製を象徴的に使用し、社会の無秩序や頽廃、生と死の問題などを浮き彫りにした作品で高く評価されています。1990年に西村画廊で日本での初個展を開催しました。

Kienholz refers to Edward Kienholz and Nancy Reddin Kienholz. Since their marriage in 1973, Edward Kienholz has signed his work jointly, as they are the two creators of the work. The artist has created works that are obscene, yet convey a great poetic sense.
They are highly acclaimed for their symbolic use of human skeletons and limbs, animal bones and taxidermy, and works that highlight social disorder and decadence, and the issues of life and death. Their first solo exhibition in Japan was held at Nishimura Gallery in 1990.

略歴
Biography

1927
エドワード・キーンホルツ、ワシントンのフェアフィールドに生まれる
Edward: Born in Fairfield, Washington
1943ナンシー・レディン・キーンホルツ、カリフォルニアのロサンゼルスに生まれる
Nancy: Born in Los Angeles, California
1953エドワード、ロサンゼルスに移住
Edward: Lives and works in Los Angeles
1954エドワード、初めて木のレリーフ・ペインティングを制作
Edward: Makes wooden relief painting for the first time
1956エドワード、Now Galleryを開廊
Edward: Opened the NOW Gallery
1957エドワード、ウォルター・ホップスと共にFerus Galleryを開廊。その後、抽象絵画から社会批評的作風に移り、立体作品が中心となる
Edward: Opened the Ferus Gallery with Walter Hopps.
1961エドワード、初めての総合環境芸術「Roxy’s」完成
Edward: Completed his first large-scale installation, Roxy’s

ニューヨーク近代美術館「The Art of Assemblage」展に参加
“The Art of Assemblage” The Museum of Modern Art
1968ドクメンタに出品(’72)
“Documenta Ⅴ” ’72
1973エドワード、西ベルリンのDAADから奨励金を受ける
Edward: Receives a scholarship from DAAD, West Berlin
1976エドワード、グッゲンハイムの奨励金を受ける
Edward: Receives a Guggenheim Fellowship
1977エドワードとナンシー、アイダホのホープにThe Faith and Charity in Hope Galleryを開廊
Edward and Nancy: Opened The Faith and Charity in Hope Gallery in Hope, Idaho
1990西村画廊で日本での初個展
First solo exhibition in Japan at Nshimura Gallery, Tokyo